• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60901
+
-

خرید تضمینی گندم  در مرکزی ۳۸۰ هزار تن است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: برآورد خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم در این استان از کشاورزان در سال زراعی جاری ۳۸۰ هزار تن است. «مجید آنجفی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۳۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی گذشته در این استان خریداری شد و با توجه به بارندگی‌ها و شرایط اقلیمی پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول با تلاش تولیدکنندگان و کارشناسان این سازمان تا ۶۰ هزار تن افزایش یابد.

 وی ادامه داد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور امسال ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده و با خرید این میزان محصول از گندم‌کاران برای چهارمین سال متوالی ایران از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از بهره‌برداری ۷۸ طرح تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها با ۵۲۰ میلیارد ریال منابع مالی در زیربخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی، شیلاتی، فنی و مهندسی و زیربنایی به بهره‌برداری رسیده است. 

آنجفی بیان کرد: هزار و ۶۰۰ خانوار با بهره‌برداری از این طرح‌ها از مزایای آنها بهره‌‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: هزار شغل جدید به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بهره‌برداری از این طرح‌ها در استان مرکزی ایجاد شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بهره‌برداری از ۵۷۰ هکتار طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان از جمله این طرح‌هاست که امسال برای کاهش هدررفت و افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی اجرا شده است.

 آنجفی افزود: تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری با وجود برخی مشکلات اقتصادی در استان مرکزی روند افزایشی دارد و این استان در تولید بسیاری از محصولات از جمله تولید گل و گیاهان زینتی، تولید محصولات شیلاتی، آبزیان پرورشی، ماهیان زینتی و تولیدات دامی از استان‌های شاخص کشور است. 

وی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در سال جاری دانست و ادامه داد: استان مرکزی از جمله مناطق برتر از نظر شمار گلخانه‌های دولتی و خصوصی کشور است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید محصول در واحدهای گلخانه‌ای با مصرف یک دهم آب، ۱۰ برابر نسبت به محیط‌های باز افزایش می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید